Wednesday, October 18, 2006

One of the Bad Guys...

~*Asalam'alaykum wr wb*~


I was so in need of a job and some money lately that it wasn't even funny anymore. I hate living off an allowance and haven't lived off of one since high school, and i'm definitely not going start now. Like most people, making money the easiest way possible is my primary goal. Following that creed, I figured getting a job at my school's library would be a breeze and would definitely get me some quick money. What i hadn't figured on was how freakn bored i'd be! After my supervisor 'taught' me that in order to do a "+" sign I had to press Shift and +/= I knew I had to quit!

****

My first day was Monday from 10am-2pm and right after I got off, I went and emailed a law firm about a job. Facing challenges on a daily basis is more important than just getting paid. I never realized how important this concept is to me until now. So, today I had an interview with a firm and alhumdulillah I got the internship! Inshallah it seems like a very interesing position, but i never thought i'd be working for a criminal defense firm. I've worked with the District Attorney (prosecution), but defense! The bad guys?!

****

Most people are like, you're a muslim and you're working for the defense!?! I'm such a person as well, or at least i was. Firstly, there's a difference on whether you work for a defense firm where the partners can pick and choose who they get to represent and secondly, who's going to represent Muslims that are innocent of terrorist or conspiracy charges?!
They are also considered criminals in the eyes of the government and are often misrepresented :(

****

The work i'm going to be performing is fast paced and very challenging. My boss already gave me work and I don't even officially start till Friday, but InshAllah, this work will give me the experience most firms want to see on resumes.

Lets just say i'm going to be even more busy than I had been, but iA I won't forget my blogging buddies!

Wasalaam,

Madiha :)


p.s. i luv my roomates..especially maheen cuz she ain't ditch me! :p lol *mwah*

30 Comments:

Blogger Z said...

Salaams!

COngrats on the job, yes please do keep us updated...will be interesting to hear how things work over there in the justice system...

I know the feeling re: resumes and law firms,*sigh*,and IA this Vac period i'll have something worthwhile to do!

take care,
ps.will we be seeing you on Law and Order? :P

October 19, 2006 4:10 AM  
Blogger Shaz said...

salaaz
congrats on ur internship! im studying law to over in here uk! First year its gud to see a another lawyer driving for her dreams!
TAke Care XX

October 19, 2006 6:08 AM  
Blogger Hanna said...

hahaha.. didnt take u long to quit the library gig lol, but ur right - u need something stimulating! Congratulations sis, I knew you'd get it!!!

Don't worry about being on the defense.. it will be an experience, if nothing else.. and like u said, the "bad" guys aren't always bad.. So maybe you will get to represent misrepresented muslims!

Good luck with it anyways and dont forget us in ur new, busy state!

October 19, 2006 6:31 AM  
Blogger cellardoor said...

congrats - sounds very promising, and don't worry bad guys r always more interesting.

October 19, 2006 6:41 AM  
Blogger Zahera said...

Woohoo congratulations maddy! where are you these days? :-( (alternatively, where am i these days? lol).
Good luck with the internship- youre gona be great inshAllah, keep us updtaed! xx

October 19, 2006 7:08 AM  
Blogger Farhana said...

salam
Congratulations on the internship.
But even if you get really busy you still have to blog =). Even if its a little update saying "I'm alive!" haha.

Wsalam

October 19, 2006 7:36 AM  
Blogger MnM310 said...

z: thanks! the justice system is pretty interesting especially when ur dealing w/ high profile caeses, which these firm sorta deals with! One of the last cases they dealt w/ was the Jose Padilla terrorist charge. :o haha iA i'll try to keep u guys up to date on interesting things...i think ima haveta go down to the detention center in Brooklyn sometime soon..eek! :p

haha u wont see me in law & order dork! i'd rather be on like project runway or something! haha

Shaz: ws! no way! i'm a second year law student a 2L as they say round here. I really love it aH..and giving back to the Muslim community is even more rewarding.

Hanna: haha salaams..yea u got ta hear me bitch bout the library job earlier. I'm still working there 2x a week to get some extra money, but i know i'm gonna be quitting soon once i get really involved w/ the law firm iA. :) @ least i dont haveta feel like a total loser!

Cellardoor: haha they are now arent they! theres just some sorta appeal to em... :p

zahera! zee :( i miss u! i wanna email u sooo bad..u and b'hood and i havent had our fun chatting sessions in a long while!!! iA i'll try ta give u a call asap..the only thing that dismayed my mom when i told her its a crim defense firm was how i'd be meeting not so great muslim boys @ times! lol *ahh* go figure!

Farhana aka bengali princess! lol ok so somebody told me wut that one nick in bengali of urs means *-) thats so mean!!!! lol anywho, thank u and don't worry i wont forget u guys..i luv my blog! :)

jazakallah everyone and salaams!

~ madiha ~

October 19, 2006 11:54 AM  
Blogger Cevris said...

Salaams!
Congratulations Mediha!
One question to you: your previous posts were so nice coloured, why not anymore?

Take care;

Cevris:)

October 19, 2006 3:22 PM  
Blogger Farhana said...

salam
OMA!!! who told you?!? haha not that i would know them,but still that is SO embarrasing..haha. *blushing*...

ok so it was my brothers and cousins who said that. they ARE/WERE mean..

wsalam

October 19, 2006 5:23 PM  
Blogger brotherhood said...

you made a spelling mistake :o how you gonna win the cases?

and i thought you'd be scanning books in/out to people or reading toddlers Nursery Rhymes books as your job :p

October 19, 2006 9:58 PM  
Anonymous almira said...

Congratulations on your internship Mahida. I think that it will be more interesting than checking out books all day, lol, I dont see how libarians stay awake.

October 19, 2006 10:48 PM  
Blogger MnM310 said...

cevris: ahhh dont remind me...its b/c i've had to use these crappy mac computers lately and they dont give me the color options :( lol IN YOUR FACE B'HOOD! see ppl like my colorful posts! lol :P j/k j/k!

Farhana: lol a brother told me wut it means..lol, dude that nic's very evil! hehe

b'hood: lol ahhh i fixed it..'realized' i didnt see it and i proofread too! lol thanks nerd!

dude i never did ne of that...and i aint no toddlers around..mostly just law students haha...u could say reading to the hotties..j/k j/k astaghfr'allah :p

almira: yea actually checking books out to ppl woulda been more fun! this one didnt even allow for that! lol jazakallah tho! :)

wasalaam everyone!

~ Madiha ~

October 20, 2006 8:18 AM  
Blogger brotherhood said...

haha almira, u spelt her name wrong :p

October 20, 2006 12:05 PM  
Blogger That Mash Guy said...

g'luck cuzzah

October 20, 2006 5:55 PM  
Anonymous Anonymous said...

SALAAAAM!
OMG MUBARAAK! :-d
OMG I LOVE HER TOOOO!:-D
OMG HAVENT SPOEKN TO YOU IN 4EVERRRRR

loll..im beign white..excuse me :) lol...

mashaAllah yo mubrooks :)...may it be beneficial 4 you inshaAllah... takecare, du'aaaaaaaah!

ws

October 21, 2006 1:21 AM  
Blogger Iqra Bismi Rabbika said...

assalamualaikum wa rahmatullah,

FIRST OF ALL!!!!!!!! CRAPPY MACS?!?!?!?! how could YOU? :(

second of all i love you too :) minus the mac comment ofcourseeee...sorry for ditching u tonight :( parents, madiha tough choice u knooooow.

beace
maheen

October 22, 2006 12:41 AM  
Blogger Ek Anjaan Ladki said...

congratulations! sounds like a really good opportunity..and an eye opener at the same time! hope it goes well.

October 22, 2006 3:22 AM  
Blogger Zahera said...

hahah batman- i quite like mahida! :-D loollll

Mads- miss you too. We'll catch up soon inshAllah. I should have the internet sorted in my house within the next week or so, by which time hopefully your baby would have recovered :-P
aaahh we love the "bad boys" *smirks* bit like the ones who need reforming-mwahaha. Actually wait- they're too much hard work! Stick to the seedhe saadhe lads! Im out xx

October 22, 2006 10:33 AM  
Blogger Khadiijah said...

assalamualaikum
ooooh, sounds super-interesting!
Hope it goes well.

October 22, 2006 4:35 PM  
Anonymous zingtrial said...

..............EID MUBARAK..............
Salaam,My friend.
As the crescent moon lights up the night sky,it turns into the EID sky....He!He!He! Eid ul Fitr has arrived in all its splendor.Its time to rejoice and join hands in celebrating the many blessing of life.
Wish you a happy EID (HAVE FUN)

October 22, 2006 5:38 PM  
Blogger Bilal said...

Slmz
Wish you all the best!
Let us know if its as cool as the TV shows:)

Eid Mubarak to you and your family as well...

October 22, 2006 6:47 PM  
Blogger brotherhood said...

eid mubarak to you & your family!!

please keep me in your duas. have fun :D

October 22, 2006 7:29 PM  
Blogger Z said...

zahera's here too!???? :P

Eid mubarak! :)

October 22, 2006 8:07 PM  
Blogger Hanna said...

eid mubarak my darling madi! have a great day and i eagerly await ur call xxxxx

October 22, 2006 9:04 PM  
Blogger Ahmed said...

Eid Mubarak! =)

October 23, 2006 10:08 AM  
Blogger Farhana said...

Salam
Eid Mubarak!!!!
Hey there are like a gazillion madihas on facbook. i dont know which one you are.
butttttt u can add me, my last name is quayoum. so just search for me. and add me =)...hope ur enjoying Eid.!

wsalam

October 23, 2006 4:17 PM  
Blogger brotherhood said...

and to get capital letters, hold the SHIFT key and press any letter :p

October 24, 2006 1:49 AM  
Blogger MnM310 said...

b'hood: thanks :p lol

mash: salaams homie! i havent spoken to you in ages..iA i hope ur doing well! :)

anony: LIKE OMG! haha yea man we need ta talk! and i like called ya on eid yday..but u weren't there and i didnt get a chance to call ya back :(

Iqra: haha ok it aint soo crappy lol..*ahem* but i understand bout the parents :p

ek anjaani larki: thank you! yea it totally is!!!

zahera: yaaaaaaaayyyyyyyyyyyyy i miss u too! i called u on eid too zee, but ur line was busy for like ever! :( and LOL @ batman lol..i luv it! and some bad boys could be okay :p just depends on whether or not if he's worth it...hehe

khadijah: salaams sister! totally huh?! Its pretty tyte I must say (aH) :p

zingtrial: aww jazakallah..very cute! eid mubarak to u too!

bilal: Jazakallah..and eid mubarak to u too! haha yea i totally will..and so far it does seem it...

b'hood: salaams boyo :p of course!

z: haha u know her homie? Zahera and i are pretty tyte actually :P the blog world gets pretty small after a while now doesnt it! lol eid mubarak to u too homie!!! :)

hanna: lol not eagerly enuff it seems :p lol j/k j/k iA i'll hit ya up asap iA :D

ahmed: eid mubarak to u too homie! ey, i mite hit up the thing on wed too! :O

farhana: lol oh yea that could be a problem! i'll add ya iA! Eid mubarak to u too..hopefully it was a wonderful eid :)

b'hood: lol *sarcasm* thanks for the lesson teacher!

wasalaam everyone! I love ur guys' comments..they totally make my day :D

~ madiha :)

October 24, 2006 12:11 PM  
Anonymous Anonymous said...

just cus ramadhans over doenst mean lying is halal, u know its my comments that make ur day :-D


u callleedd?? i dint get no message :( sowwie! but jazakiAllah!
khayr mubarak! ur too saveet:)

October 26, 2006 1:28 AM  
Blogger MnM310 said...

haha anony..soo true :p i'm sorrrryyyy i wasnt tryna lie! :p

wasalaams!

~ madiha ~

October 27, 2006 3:52 PM  

Post a Comment

<< Home